Zero waste breakfast

17:43

Sinds ik geen krant meer heb, vind ik het ontbijt niet meer zo'n interessant moment van de dag. Daarom neem ik naar mijn werk vaak een breakfast to go mee: gezond, snel, makkelijk en zonder al te veel afval.

En dat ik dat doe zegt heel veel, want tot een paar weken geleden at ik élke ochtend een bak chocoladecruesli. Elke ochtend. En soms ook 's middags. Ik hoef vast niet uit te leggen hoe slecht dat is, zo'n suikerbom. Maar ja, het is ook gewoon heel lekker. Totdat ik deze super-no-waste-mason-smoothie ontdekte natuurlijk, want nu weet ik pas écht wat lekker is.

Voor dit ontbijt heb je maar een paar dingen nodig:
  • een blender
  • een leuk glazen potje (ik nam mijn ontbijt eerst mee in een goed schoongemaakte honingpot, maar sinds ik deze mason jar cup heb, is dit mijn lievelingsontbijtglas)
  • een flinke scheut yoghurt
  • een paar grote scheppen havermout (ik koop mijn biologische havermoutvlokken bij de Ekoplaza)
  • een eetlepel honing
  • fruit - drie aardbeien is perfect, maar kies vooral wat je lekker vindt (ik gebruik ook regelmatig diepvriesfruit als er weinig in het seizoen te verkrijgen is)
  • naar keuze kun je bijvoorbeeld kaneel, cacaopoeder of noten toevoegen
Het recept is heel simpel: doe alles in een blender en mix het goed door. Je kunt de smoothie (want dat is het eigenlijk gewoon) een dag of twee bewaren in de koelkast, dus je kunt je ontbijtje prima de avond van tevoren maken als je écht weinig tijd hebt 's ochtends.


You Might Also Like

0 reacties

Contact

Wil je een aanvraag voor een lezing of workshop doen? Mail dan naar lezing@hetzerowasteproject.nl

Heb je een adresje voor op de bulkkaart? Mail dan naar bulk@hetzerowasteproject.nl. Persaanvragen en interviewverzoeken pers@hetzerowasteproject.nl

Facebook