Sunshine oats

11:46


Je wordt wakker, buiten regent het en elk lichaamsdeel dat een centimeter onder je dekbed vandaan komt voelt bevroren. Typisch winters tafereeltje en de perfecte aanleiding voor een grumpy morning. Tenzij je natuurlijk een feestje van je ontbijt maakt. En dat kan heel makkelijk en snel met deze zonnige oats.

Voor dit ontbijt heb je niet veel nodig en als je alles in bulk of bij de lokale markt koopt is het helemaal zero waste:
  • een blender (als je je oats wilt fijnmalen)
  • een scheutje amandelmelk
  • een paar grote scheppen havermou, liefst biologisch! 
  • pompoenpitten of andere zaden
  • een eetlepel agavesiroop
  • een banaan, in stukjes gesneden

Je kunt natuurlijk altijd meer ingrediënten toevoegen, zoals een scheutje kaneel of lekkere dadels. Dat is het fijne van oatmealontbijtjes; het is zó makkelijk om te variëren! Ik heb helaas geen vriezer in mijn appartementje in Parijs, dus diepvriesfruit is voor mij onmogelijk. Als ik geen zin heb om fruit te snijden, voeg ik daarom soms gewoon wat noten toe!



You Might Also Like

0 reacties

Contact

Wil je een aanvraag voor een lezing of workshop doen? Mail dan naar lezing@hetzerowasteproject.nl

Heb je een adresje voor op de bulkkaart? Mail dan naar bulk@hetzerowasteproject.nl. Persaanvragen en interviewverzoeken pers@hetzerowasteproject.nl

Facebook