Late night cosy coco (en nog gezond ook!)

22:49

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het zo koud! Daarom smacht ik 's avonds echt héél erg naar een kopje warme chocomel. Normaal zou ik een palk melk uit de koelkast trekken en er chocomelpoeder ingooien, maar dat is natuurlijk niet echt zero waste. Daarom moest ik op zoek naar een alternatief: en het blijkt ook nog eens een gezonde variant van chocomel te zijn! 

Je hebt maar een paar dingen nodig
 - Amandelmelk (binnenkort een blogpost over hoe je dit zelf maakt)
- Chocola >80%. Op heel veel markten verkopen ze losse chocoladebrokken, die je in je eigen doek of bakje kunt doen. 
- Agavesiroop 
- Snufje kaneel

En zo maak je het
Schenk wat amandelmelk in een mok. Het klinkt een beetje misleidend, want het smaakt echt niet naar melk! Het is wat meer waterig en heel nootachtig. Doe wat stukjes chocola in de melk en laat het smelten. Dit kan in een pannetje of in de magnetron. Ik koos voor de laatste optie; lekker makkelijk. Ik zette mijn kop ongeveer 4 minuten in de magnetron. Omdat het een beetje bittere chocomel was (door de 86% cacao) besloot ik wat agavesiroop in mijn mok te gieten. Voor een spicy touch voegde ik nog een snufje kaneel toe. Een beetje chilipoeder is ook lekker!


You Might Also Like

0 reacties

Contact

Wil je een aanvraag voor een lezing of workshop doen? Mail dan naar lezing@hetzerowasteproject.nl

Heb je een adresje voor op de bulkkaart? Mail dan naar bulk@hetzerowasteproject.nl. Persaanvragen en interviewverzoeken pers@hetzerowasteproject.nl

Facebook